vineri, 14 decembrie 2012

Ar trebui creştinii să sărbătorească Crăciunul?






Charles Halff, cunoscutul învăţător biblic evreu creştin (mesianic), a spus: „Până acum aproape 30 de ani, eu obişnuiam să sărbătoresc Crăciunul la fel de mult – sau chiar mai mult decât – oricare dintre „neamuri”. Poate gândiţi că e ciudat, din moment ce eu am fost născut şi crescut într-o familie de evrei. Dar familia mea a avut în fiecare an, întotdeauna un pom de Crăciun, pentru că era foarte popular să faci lucrul acesta. Noi aveam ornamente, vâsc, coroniţe de Crăciun (cunună de Avent), cadouri şi toate celelalte lucruri care ţin de sărbătorirea Crăciunului. Vedeţi dumneavoastră, poporul evreu sărbătoreşte astăzi Crăciunul, nu din cauza naşterii lui Hristos, ci pentru că este o tradiţie populară şi parte a culturii zilelor noastre. Crăciunul este la fel de american precum plăcinta cu mere şi hamburgerul. Şi eu am sărbătorit Crăciunul timp de aproape 22 de ani din viaţa mea, până când Dumnezeu mi-a deschis ochii să văd falsitatea acestei sărbători păgâne. Eu nu sărbătoresc Crăciunul acum, şi asta nu pentru că sunt evreu, nu acesta este motivul. Lăsaţi-mă să vă spun adevăratul motiv pentru care eu nu mai celebrez acestă sărbătoare păgână!”
Prin urmare, în continuare voi prezenta o serie de motive pentru care acest om evlavios nu a mai sărbătorit Crăciunul, motive valabile pentru ca nici un credincios să nu mai sărbătorească Crăciunul:

Crăciunul nu este doctrină biblică
În primul rând, Crăciunul nu este doctrină biblică. Dacă binecuvântatul nostru Domn ar fi vrut ca noi să sărbătorim naşterea Sa, atunci El ne-ar fi spus când şi cum să sărbătorim aceasta. Dar Hristos nu a spus niciodată, nimănui să-I sărbătorească naşterea. Ba mai mult noi ştim din Biblie şi din istoria Bisericii că apostolii şi biserica primară, niciodată nu au sărbătorit naşterea lui Hristos.

De fapt, sunt doar două relatări despre serbarea zilei de naştere în Biblie; iar ambele sunt în legătură cu câte o crimă. Biblia ne spune în Geneza 40:20-22 că în timpul uneia din marile petreceri date de Faraon cu ocazia zilei sale de naştere, el îl omoară pe mai marele pitarilor.


Cealaltă relatare a Scripturii despre sărbătorirea unei zile de naştere, este cu privire la Irod, care l-a omorât pe Ioan Botezătorul (Matei 14:6-11). Personal, eu cred că Dumnezeu a prezentat intenţionat aceste două celebrări ale unor zilei de naştere pentru a ne avertiza şi a ne învăţa, arătându-ne că El nu găseşte nici o plăcere în celebrarea zilei de naştere şi a altor aniversări.


Biblia este revelaţia completă şi finală a lui Dumnezeu către om, ea ne spune nouă tot ceea ce avem nevoie să ştim pentru viaţa noastră spirituală (vezi 2 Timotei 3:16). Noi nu trebuie să mergem în afara Bibliei pentru nimic. Cuvântul lui Dumnezeu ne spune cum să ne închinăm, în ce fel să dăruim bani pentru a susţine lucrarea Domnului, cum să-i evanghelizăm pe cei pierduţi, cum să luăm Cina Domnului, şi orice altceva ce ţine de viaţa creştină. Dar niciodată în Biblie, Dumnezeu nu ne spune să sărbătorim Crăciunul! Ne este spus să ne aducem aminte de moartea Domnului, dar nicăieri nu ni se spune să sărbătorim naşterea Sa.

Poporul lui Dumnezeu ar trebui să fie poporul Bibliei. Noi ar trebui să trăim în învăţătura sfântului Cuvânt al lui Dumnezeu. Deoarece, Crăciunul nu este niciodată menţionat în Biblie, acesta este un motiv suficient pentru a nu avea nimic de-a face cu el. Dar aceasta nu este totul.

Hristos nu S-a născut pe 25 decembrie
Al doilea motiv pentru care eu nu sărbătoresc Crăciunul este acesta: Hristos nu S-a născut pe 25 decembrie.
Aş vrea să observăm două lucruri:

În primul rand, am vrea să privim la experienţa lui Zaharia, tatăl lui Ioan Botezătorul, relatată în Luca 1.
În volumul 1 al cărţii „The Bible Witness and Review”, R.A. Huebner scrie:
În „Phoenix”, „o colecţie de manuscrise şi tractate tipărite, ce nu se pot găsi în nicio altă parte decât în dulapurile cercetătorilor (1707)”, există o scriere, având titlul de mai sus, „dovedind că Hristos nu S-a născut în Decembrie”. Cartea nu este una foarte rară şi deci nu voi avea nevoie să transcriu întregul articol. Următoarele paragrafe reprezintă esenţa cărţii, care se poate dovedi interesantă:
David a împărţit slujba anuală a preoţilor la Templu în douăzeci şi patru de cete, iar a opta ceata i-a căzut lui Abiia (1. Cronici 24:10).
Potrivit cu anul religios (ecclesiastic) iudaic, ce începea cu luna Abib sau Nisan (Estera 3:7), corespunzând aproximativ jumătăţii lunii Martie şi jumătăţii lunii Aprilie a calendarului nostru, a opta ceată îşi avea lucrarea la Templu la sfârşitul lunii Iunie sau la începutul lunii Iulie, după calculele noastre.
Zaharia, tatăl lui Ioan Botezătorul, era din ceata lui Abiia (Luca 1:5) şi pe când slujea „la rândul cetei lui” (Luca 1:8) – aceasta este în Iunie sau Iulie – i-a apărut un înger, iar apoi, imediat după întoarcerea sa acasă (Luca 1:23), soţia sa a rămas însărcinată (Luca 1:24); se înţelege deci că zămislirea lui Ioan a avut loc la la mijlocul verii - când astăzi se sărbătoreşte naşterea lui -, iar naşterea lui a avut loc în luna Nisan, luna sărbătorii Paştelui (probabil chiar în sărbătoarea Paştelui).

În a şasea lună a sarcinii Elisabetei (Luca 1:26-36), adică în Decembrie (de-a lungul celei de-a şasea luni, calculând din Iulie), când astăzi se sărbătoreşte naşterea lui Hristos, îngerul Gabriel o anunţă pe Fecioara Maria că ea trebuie să fie mama lui Hristos; şi calculând în continuare nouă luni, ajungem la luna Tishri, respectiv a doua jumătate a lunii Septembrie – prima jumătate a lunii Octombrie şi la sărbătoarea Corturilor (15 Tishri – începutul lunii Octombrie), care este o imagine a întrupării Fiului lui Dumnezeu, ca perioadă a naşterii Mântuitorului (cel mai probabil naşterea Lui a avut loc în timpul Sărbătorii Corturilor).
În care sărbătoare de opt zile, Fiul (Hristos) S-a aşezat în cortul trupului Său printre noi, după cum apare la Ioan 1:14: ‘Şi Cuvântul a devenit carne şi Şi-a aşezat cortul (sau a cortuit) printre noi’. Logosul Ceresc a venit şi a cortuit printre noi, îmbrăcat peste slava Sa cu ţărână, pentru ca noi să putem privi slava Lui, realizând totuşi că este o slavă întocmai ca slava Singurului născut din Tatăl. Astfel privim armonia scumpă dintre model şi lucrurile ilustrate, deoarece Hristos nu a venit să distrugă Legea, ci să o împlinească.”

În al doilea rand, am vrea să privim la experienţa păstorilor, relatată în Luca 2: „Şi a născut pe Fiul ei cel întâi născut, L-a înfăşat în scutece, şi L-a culcat într-o iesle, pentrucă în casa de poposire nu era loc pentru ei. În ţinutul acela erau nişte păstori, care stăteau afară în câmp, şi făceau de strajă noaptea împrejurul turmei lor… După ce au plecat îngerii de la ei, ca să se întoarcă în cer, păstorii au zis unii către alţii: „Haidem să mergem până la Betleem, şi să vedem ce ni s-a spus şi ce ne-a făcut de cunoscut Domnul.” (Luca 2:7,8,15)
Nu rataţi această idee: Păstorii „STĂTEAU AFARĂ ÎN CÂMP” şi aveau grijă de turma lor în noaptea în care Domnul Isus S-a născut. În vreme ce păstorii vegheau oile, mesajul despre naşterea lui Isus a ajuns la ei.

Este un fapt bine-cunoscut, că luna decembrie cade în mijlocul sezonului ploios în Palestina, iar oile sunt ţinute în staul în această perioadă a anului. Întotdeauna păstorii îşi ţineau turmele, în ţarcuri, din octombrie până în aprilie. Ei îşi aduceau oile de la munte şi de la câmpie nu mai târziu de 15 octombrie, pentru a le proteja de sezonul rece şi ploios care începe din această dată. Aşa că, naşterea lui Hristos nu a putut avea loc la sfârşitul lui decembrie.

Luca 2:1,3 ne spune că în vremea naşterii Domnului Isus a fost dat un decret „să se înscrie toată lumea … Toţi se duceau să se înscrie, fiecare în cetatea lui.” Această înscriere nu putea avea loc pe timpul iernii. Cezar Augustus împăratul Romei, cu certitudine nu ar fi chemat populaţia la aşa ceva în mijlocul iernii. Călătoriile in această perioadă a anului erau extrem de dificile; aşa practic ar fi fost imposibil pentru toţi să împlinească decretul care le-a fost dat atunci. Domnul însuşi are o mărturie în legătură cu rigorile unei călătorii pe timpul iernii. El le spune oamenilor să se roage ca fuga lor de la sfârşit, să nu fie iarna (vezi Matei 24:20). 

În cartea sa „Religia tainică a Babilonului”, Ralph Edward Woodrow spune: „Pe vremea naşterii lui Isus, Iosif şi Maria plecaseră la Betleem să se înscrie. Nu există nici un document care să indice că înscrierea s-a făcut în miezul iernii. Un timp mai logic al anului ar fi fost toamna, la sfârşitul secerişului. Dacă aşa au stat lucrurile, la Ierusalim ar fi avut loc sărbătoarea Corturilor, fapt care ar explica de ce s-a dus Maria împreună cu Iosif (cf. Lc.2:41). Aceasta ar explica şi de ce nici chiar la Betleem „nu era cameră în han" (Lc.2:7). Potrivit lui Josefus, Ierusalimul era în mod normal un oraş de 120.000 locuitori, dar în timpul sărbătorilor, câteodată se adunau până la două milioane de evrei. Mulţimi atât de mari nu numai că umpleau Ierusalimul, dar şi localităţile din jur, inclusiv Betleemul, care se află la numai opt kilometri spre sud. Dacă Maria şi Iosif făceau călătoria atât ca să participe la această sărbătoare, cât şi ca să se înscrie, aceasta ar plasa naşterea lui Isus toamna. ”

Nimeni nu ştie cu exactitate ziua în care S-a născut Isus, dar după toate probabilităţile El S-a născut între a doua jumătate a lunii septembrie şi prima jumătate a lunii octombrie, de Sărbătoarea Corturilor. Noi putem fi aproape siguri de aceasta pentru că lucrarea Sa pe pământ a durat trei ani şi jumătate, iar El a fost crucificat în ziua a paisprezecea a lunii Nisan, care corespunde cu luna aprilie în zilele noastre (vezi Ioan 19:31 şi Levitic 23:5). Dacă ne întoarcem înapoi trei ani şi jumătate în momentul în care Isus avea 30 de ani – atunci când El Şi-a început lucrarea Sa publică – ajungem undeva între lunile septembrie şi octombrie, adică luna Tishri din calendarul ebraic. Aceasta a fost cel mai probabil luna în care binecuvântatul nostru Domn a venit pe lume.

Oricum, să ne amintim că nu data în care S-a născut Isus este importantă. Lucrul cu adevărat important, este că El S-a născut şi apoi a murit pentru păcatele noastre. Noi nu ne închinăm unui copil neajutorat culcat într-o iesle, ci noi ne închinăm lui Hristos cel înviat şi proslăvit care are toată puterea în cer şi pe pământ (vezi Matei 28:18).

Originea Crăciunului
Unde crezi tu, că îşi are originea Crăciunul? Cu siguranţă nu în Dumnezeu! Crăciunul a început cu cei ce se închinau soarelui, încă din timpul lui Nimrod, omul care a supravegheat construirea turnului Babel. Acesta este un alt motiv pentru care eu nu sărbătoresc Crăciunul.

Cu mii de ani înainte de naşterea lui Isus, păgânii din toate ţările sărbătoreau pe 25 decembrie ziua de naştere a unui zeu, numit zeul soare. Semiramis, văduva lui Nimrod, a fost mama sa. Ea pretindea că este împărăteasa cerului. Ea a avut un fiu care se presupune că s-a născut pe 25 decembrie; numele său era Tamuz

Potrivit cu toate religiile păgâne din acel timp, Tamuz a avut parte de o naştere miraculoasă; de-a lungul secolelor ea a fost celebrată cu petreceri, sărbători sălbatice şi orgii de beţie. Sărbătoarea păgână a zilei de naştere a lui Tamuz, se desfăşura chiar după exemplul pe care el l-a dat. El a fost cel mai mare iubitor de femei, de băuturi tari, de glume murdare, şi de alte distracţii senzuale. Se spune că el iubea pe toată lumea şi toată lumea îl iubea pe el. Iar 25 decembrie era ziua când toate religiile păgâne sărbătoreau ziua de naştere a lui Tamuz, zeul soare.

Toate aceste lucruri sunt expuse clar în marea carte a lui Alexander Hislop „The Two Babylons” (Cele două Babilonuri). Orice enciclopedie serioasă va dovedi aceste lucruri.

Unii vor spune:”Ce putem face dacă ne-am născut într-o lume păgână? Ce putem face dacă am fost îndoctrinaţi şi am crescut cu obiceiuri şi doctrine păgâne? O, da, noi putem face ceva! Hristos a spus: „Veţi cunoaşte adevărul, şi adevărul vă va face slobozi.” Deci, există doar un singur lucru drept pe care tu trebuie să îl faci cu privire la aceste obiceiuri păgâne, şi anume, să le respingi şi să nu ai nimic de-a face cu ele. Naşterea lui Hristos dintr-o fecioară este un eveniment binecuvântat, dar, sărbătorirea Crăciunului este un lucru rău şi păgân.

Este simplu de văzut, nu-i aşa, căci Crăciunul este o sărbătoare păgână care a apărut în păgânul Babilon? Fie ca şi noi, credincioşi născuţi din nou să nu avem nimic de-a face cu aceasta.

Crăciunul: o sărbătoare Catolică
Un alt motiv pentru care eu nu sărbătoresc Crăciunul, este acesta: Crăciunul este o sărbătoare Catolică. De ce ar trebui eu să fur Crăciunul de la catolici? Ei îl au de la păgâni, iar eu îi las bucuros să îl păstreze.

Remarcaţi ce a avut de spus Enciclopedia Americana despre Crăciun şi catolicism: „Crăciunul – Potrivit mai multor surse, el nu a fost sărbătorit în primele secole ale bisericii creştine, pentru că, creştinii obişnuiau să sărbătorească moartea unei persoane remarcabile mai degrabă decât naşterea sa. O sărbătoare a fost stabilită în memoria Salvatorului în secolul IV. În secolul V Biserica Romano-Catolică a ordonat să fie sărbătorită pentru totdeauna în ziua vechii sărbători Romane, date în cinstea naşterii lui Sol.” Crenguţele şi alte plante, vâscul, butucul de Crăciun, băuturile speciale pentru această ocazie, toate acestea sunt precreştine. Pomul de Crăciun s-a găsit chiar şi la romani. A fost adus din Germania în Marea Britanie.

Enciclopedia Britannica are de spus următoarele despre Crăciun: „Crăciunul (adică, din engleză: “mesa lui Hristos”) nu a fost printre primele sărbători ale bisericii.”

Să luăm însuşi cuvântul Crăciun (“Christmas” în limba engleză) şi să îl analizăm. Ce înseamnă el? „Mesa lui Hristos”. Mesa este o rugăciune, care este citită sau cântată, pentru sufletul unei persoane decedate. Un creştin născut din nou, nu are nimic de-a face cu mesele. Şi totuşi, mulţimi de creştini practicanţi, vor spune „Crăciun fericit” (Merry Christmas), fără să realizeze vreodată că de fapt spunând aceasta, ei amestecă preţiosul şi sfântul nume a lui Hristos cu o sărbătoare a demonilor. Domnul ne spune într-un mod cât se poate de clar, că nu trebuie să amestecăm numele Său cu vreo sărbătoare păgână sau cu vreun zeu păgân. Domnul spune în Ezechiel 20:39: „…şi nu veţi mai pângări Numele Meu cel sfânt…”.

Crăciunul (daţi-mi voie să mă repet) este o sărbătoare Romano-Catolică. Noi o avem de la Catolici, şi ei o au de la păgâni. Pe 25 decembrie păgânii din Imperiul Roman sărbătoreau naşterea zeului Soare (Sol Invictus - Invincibilul Soare). După ce împăratul roman Constantin, a câştigat bătălia de la podul Milvian, în anul 312 d.Hr., el i-a obligat pe păgânii din imperiu să se boteze în biserica creştină. Astfel toţi aceşti păgâni botezaţi i-au depăşit cu mult ca număr pe adevăraţii creştini.

Din moment ce, biserica se închina Domnului Isus ca şi Fiu a lui Dumnezeu, când 25 decembrie se apropia şi păgânii voiau să se închine lui Tamuz, zeul soare, Constantin a ştiut că trebuie să facă ceva. Aşa că el a vrut ca biserica să combine închinarea la Tamuz cu naşterea lui Hristos, aşa că a fost instituită o mesă specială, ca să fie toată lumea fericită. Toată această închinare păgână, a fost adusă în biserica creştină, şi a fost numită „Christ-mass” (mesa lui Hristos sau Crăciun).

Da, de fiecare dată când spunem „Merry Christmas” ( în româneşte: Crăciun fericit !), noi de fapt amestecăm sfântul şi preţiosul nume al lui Hristos cu păgânismul.

Lumea şi Crăciunul
Aceasta îmi oferă următorul motiv pentru care eu nu sărbătoresc Crăciunul. Acesta este din lume iar nouă ne este poruncit: „Nu iubiţi lumea nici lucrurile din lume. Dacă iubeşte cineva lumea, dragostea Tatălui nu este în el”(1 Ioan 2:15).

Simplul fapt că lumea, care Îl urăşte pe Hristos şi sângele Său care răscumpără din păcat, face mai multă zarvă în jurul Crăcinului, decât în jurul oricărei altei sărbători, îmi dovedeşte mie că sărbătoarea Crăciunului nu este de la Dumnezeu. Dacă 25 decembrie este într-adevăr ziua de naştere a binecuvântatului Fiu al lui Dumnezeu, atunci lumea nu ar avea nimic de-a face cu aceasta.

Mai mult decât atât, nici nu trebuie să fii creştin pentru a sărbători Crăciunul. Chiar şi în ţările necreştine, atee, oamenii sărbătoresc Crăciunul.

Oameni din toată lumea, dintre care marea majoritate nu au nici măcar idee despre Biblie sau despre Isus Hristos sunt captivaţi de sărbătoarea Crăciunului. A lua Crăciunul de la lume, ar fi mai greu decât a lua o bomboană de la un copil.

În Luca 16:15, Hristos face o remarcabilă afirmaţie: „…pentru că ce este înălţat între oameni, este o urâciune înaintea lui Dumnezeu.” Deci, Domnul spune că tot ce înalţă oamenii este urât înaintea lui Dumnezeu. Nu consideră oare oamenii Crăciunul mai presus decât orice altceva ? Oare nu ne spune aceasta căci, Crăciunul nu este de la Dumnezeu?

Să spunem lucrurilor pe nume, lumea este căsătorită cu idolul Crăciunului. De fapt, mai mulţi oameni se îmbată la Crăciun decât în oricare altă perioadă a anului. Sunt mai multe petreceri mari şi mai multe cheltuieli egoiste decât in orice alt anotimp. Nu dovedeşte acest lucru căci Crăciunul nu este din Dumnezeu?

Lumea iubeşte Crăciunul, dar Îl urăşte pe Hristos.

Tradiţie nescripturală
Un alt motiv pentru care eu nu sărbătoresc Crăciunul, este fiindcă acesta e plin cu tradiţii nescripturale. Schimbul de cadouri, pomul de Crăciun, cântatul de colinzi şi Moş Crăciun, toate acestea au origini păgâne. Acestea au pătruns în biserică în timpul, secolului IV sau ulterior.

Sunt multe tradiţii nescripturale care au denaturat povestirea naşterii minunatului nostru Salvator. De exemplu, mulţi oameni cred că magii din Răsărit şi păstorii au fost împreună la Betleem în timpul în care Domnul S-a născut. Dar nimic nu poate fi mai departe de adevăr. Păstorii au venit la Betleem să-L vadă pe Isus la naşterea Sa. Magii au venit să Îl vadă pe Isus mai târziu decât păstorii (vezi Matei 2:16).

Ba mai mult Biblia nu ne spune nimic despre trei magi, nici că aceşti trei magi ar fi fost regi. De fapt Biblia nu ne dă nici un număr ci spune pur şi simplu că erau nişte magi.

Poate cea mai rea parte a Crăciunului este că mii de părinţi îşi vor învăţa copiii minciuna cu Moş Crăciun. Copiilor li se spune că Moş Crăciun locuieşte la Polul Nord, şi o dată pe an, în fiecare an, el îşi umple sania cu jucării pentru băieţii şi fetiţele care au fost cuminţi de-a lungul întregului an. Dacă ei au fost buni, el îi va recompensa dându-le jucării în ajunul Crăciunului; iar dacă au fost răi el nu va trece pe la ei.

Nu e de mirare că de multe ori atunci când copiii cresc şi învaţă adevărul, ei se întreabă dacă nu cumva şi Hristos este tot un mit.

Biblia spune în Coloseni 3:9, „Nu vă minţiţi unii pe alţii…” La fel ne este poruncit în Efeseni 4:25 „ De aceea, lăsaţi-vă de minciună: „Fiecare dintre voi să spună aproapelui său adevărul…”.

Acum, eu ştiu că unele mame iubitoare vor spune: „Nu credeţi că ar trebui să dăruim copiilor noştri momente plăcute? Ei oricum nu înţeleg tot păgânismul din spatele Crăciunului.”

Dar, dă-mi voie să te întreb, mamă: ste necesar să târâm numele binecuvântatului nostru Domn spre cel mai de jos nivel al satisfacerii şi beţiei firii pentru a oferi copiilor nişte momente plăcute? De o mie de ori, nu! Haideţi să-i învăţăm pe copiii noştri adevărul despre Crăciun. Cuvântul lui Dumnezeu ne spune că ar trebui să ne creştem copiii în mustrarea şi învăţătura Domnului (vezi Efeseni 6:4). De ce ar trebui noi să dezonorăm numele lui Hristos într-un asemenea mod, sub pretextul oferirii unor clipe plăcute copiilor noştri? Mai sunt 364 de alte zile pe durata unui an, în care noi am putea face cadouri copiilor noştri.

Petreceri şi schimburi de cadouri
Fără îndoială, cea mai importantă parte a Crăciunului este pentru cei mai mulţi oameni, cumpăratul şi schimbul de cadouri. Eu nu sărbătoresc Crăciunul pentru că schimbul cadourilor, nu are nimic de-a face cu naşterea lui Hristos.

Probabil unii dintre voi se întreabă, ”Dar magii, nu au oferit daruri lui Isus?”. Ba da, ei cu siguranţă au făcut acest lucru, dar ei nu şi-au dat daruri unul altuia. Iar darurile lor nu au fost daruri pentru ziua naşterii, pentru că magii nu au venit să-L vadă pe Isus decât când El avea aproape doi ani (vezi Matei 2:16). Păstorii au venit şi L-au vizitat pe Isus la naşterea Sa, dar magii au venit să-L vadă cu aproape doi ani mai târziu.

Aţi ştiut că obiceiul de a da cadouri unui rege era un obicei comun în Orientul Îndepărtat? Acesta este motivul pentru care magii I-au adus daruri lui Isus – pentrucă El S-a născut ca să fie Regele Evreilor. Dar acelea nu erau daruri pentru ziua de naştere. Aşa că nu există nici o legătură între Crăciun şi naşterea lui Hristos, în această privinţă.

Un ultim cuvânt înainte de a părăsi acest subiect al schimbului de cadouri.    Permiteţi-mi să vă arăt căci chiar şi aceasta este o parte a programului anticristic a lui Satan. Cea mai mare celebrare a Crăciunului va avea loc în groaznicile zile ale necazului cel mare. În timpul domniei lui Anticrist, tot iadul va fi dezlegat. Cei doi martori ai lui Dumnezeu pe care El Îi va trimite la oamenii de pe pământ, vor fi omorâţi, după ce El Îşi va încheia lucrarea cu ei. Puteţi ghici cine îi va omorî? Anticristul va fi cel care va face acest lucru. Ascultaţi Cuvântul Domnului: „Când îşi vor isprăvi mărturisirea lor, fiara care se ridică din Adânc, va face război cu ei, îi va birui şi-i va omorî” (Apocalipsa 11:17)

Sub domnia lui Anticrist va avea loc ultima şi cea mai mare sărbătoare a Crăciunului. Ca şi rezultat al morţii celor doi profeţi ai lui Dumnezeu, lumea va fi aşa de încântată şi veselă încât ei îşi vor da daruri unul altuia. Auziţi ce spune Biblia: „Şi oameni din orice norod, din orce seminţie, de orice limbă şi de orice neam, vor sta trei zile şi jumătate, şi vor privi trupurile lor moarte, şi nu vor da voie ca trupurile lor moarte să fie puse în mormânt.

Şi locuitorii de pe pământ se vor bucura şi se vor veseli de ei; şi îşi vor trimite daruri unii altora, pentrucă aceşti doi prooroci chinuiseră pe locuitorii pământului.” (Apocalipsa 11:9,10)

De ce dovadă în plus mai avem nevoie pentru a realiza căci Crăciunul nu este de la Dumnezeu? Cu adevărat, poporul Domnului nu ar trebui să celebreze Crăciunul. El este anti-Dumnezeu, anti-Hristos, satanic, şi nescriptural. Chemarea lui Dumnezeu este,”Ieşiţi din mijlocul lor, şi despărţiţi-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeţi de ce este necurat…” (2 Corinteni 6:17). Dumnezeu le porunceşte poporului Său: „… şi nu luaţi deloc parte la lucrările neroditoare ale întunerecului, ba încă mai degrabă osândiţi-le” (Efeseni 5:11).

Crăciunul condamnat de Puritani
Istoria păgână a Crăciunului a fost bine cunosctă de-a lungul veacurilor. De fapt, odată, sărbătorirea acestui obicei păgân a fost interzisă prin lege în Anglia. În 1644, Parlamentul a declarat Crăciunul ca fiind ilegal şi în consecinţă el a fost abolit. Puritanii englezi priveau sărbătoarea Crăciunului ca fiind lucrarea Satanei.

Odată, în istoria timpurie a Americii sărbătorirea Crăciunului a fost scoasă în afara legii. Legea a fost adoptată de curtea supremă a coloniei Massachusetts în anul 1650, lege care hotăra ca toţi cei ce sărbătoreau Crăciunul să fie pedepsiţi. În această lege se spunea: „Cine, vreodată va fi găsit sărbătorind vreo astfel de zi precum, Crăciunul, sau sub orice altă formă… va fi supus unei amenzi de 5 şilingi.” Preambulul legii explică scopul ei, acela de „ a preveni dezordinile… (provenite din) celebrarea unor astfel de sărbători ţinute în mod superstiţios în alte ţări, spre marea dezonorare a lui Dumnezeu, şi pentru ofensa altora.” După ce pelerinii de pe vasul Mayflower au debarcat în 1620, în primul 25 Decembrie ei au muncit şi au tăiat copaci, „ Pentru a evita orice frivolitate în ziua uneori numită Crăciun.”

Împotrivirea faţă de sărbătorirea Crăciunului a continuat şi imediat după doua jumătate a secolului XIX. Un articol din ediţia 26 decembrie 1885 a ziarului The New York Daily Times afirma „ Bisericile Prezbiterienilor, Baptiştilor, şi Metodiştilor nu au fost deschise pe 25 decembrie, exceptând câteva şcoli misionare, care au sărbătorit. Ei nu acceptă această zi ca fiind una sfântă, dar bisericile Anglicane, Catolice precum şi cele Germane au fost toate deschise. În interior, ele au fost împodobite cu brazi.”

Puritanii au ştiut adevărul despre Crăciun şi l-au privit ca pe o sărbătoare păgână. Ar fi bine, dacă toţi credincioşii ar urma exemplul lor.

Dar pomul de Crăciun ?
Un alt motiv pentru care eu nu sărbătoresc Crăciunul, este că Biblia condamnă pomul de Crăciun. Observaţi: „Aşa zice Domnul: „Nu învăţaţi calea naţiunilor şi nu vă înspământaţi de semnele cerurilor, pentru că naţiunile se înspăimântă de ele. Pentru că obiceiurile popoarelor sunt deşertăciune. Pentru că unul taie un copac din pădure; este lucrat de mâinile meşterului, cu securea; îl împodobesc cu argint şi cu aur; îl întăresc cu cuie şi cu ciocane, ca să nu se mişte… Ci cu toţi sunt fără minte şi nebuni; învăţătura deşertăciunilor este lemn!” (Ieremia 10:2-4,8)**.

Aici avem o descriere perfectă a pomului de Crăciun, numit de Dumnezeu, „calea naţiunilor”. Nouă ne este poruncit să nu învăţăm această cale şi nici să nu mergem pe ea! Pomul de Crăciun este de asemenea prezentat în acest pasaj ca fiind un idol. Versetul 5, ne spune că aceşti pomi nu pot vorbi – nu pot umbla – ci trebuie să fie transportaţi. Unii oameni interpretează greşit aceasta, astfel încât, ei ajung la concluzia că nu este nimic rău în a avea un pom de Crăciun; dar în nici un caz Scriptura nu încearcă să ne spună aşa ceva. Mai degrabă, profetul Ieremia ne spune că aceasta este deşertăciune şi prostie, el spune: „Nu învăţaţi calea naţiunilor…”

Unii oameni ar sta treji toată noaptea pentru a lucra la un pom bătrân şi mort. Ei îl cioplesc, apoi pentru puţină vreme ei stau şi admiră lucrarea mâinilor lor. Apoi mulţi dintre ei vor sta treji toată noaptea şi se vor uita la acest bătrân pom de Crăciun.

Eu sper că unii dintre predicatorii voştri se vor trezi în mijlocul nopţii şi vor arunca acest bătrân pom afară din casele voastre, şi afară din biserica voastră, direct în capul lui Satan. Îmi dau seama, că unii dintre voi vor scrâşni din dinţi şi mă vor numi „îngust”. Bine, puteţi să mă numiţi cum doriţi, dar eu doar vă dau Cuvântul lui Dumnezeu.

Ştiaţi căci, „copacul verde” este menţionat de 14 ori în Biblie, şi de fiecare dată este asociat idolatriei? (Noi am găsit în Biblia engleză 13 referiri la „copacul verde”, din care doar 10 cu referire la idolatrie; în Biblia Cornilescu găsim „copacul verde” menţionat de 9 ori în asociere cu idolatria)*. Nu există nici un loc în Biblie unde Dumnezeu să vorbească de bine despre folosirea unui „copac verde” în legătură cu adevărata închinare.

Poate tu te întrebi, de ce oamenii au un pom de Crăciun pe tot parcursul sărbătorii. Poţi căuta în Biblie mult şi bine, dar tu nu vei găsi acolo nici un motiv pentru aşa ceva. Prima împodobire a unui „copac verde” a făcută de păgânii greci în închinarea lor la zeul Adonia, care după ce a fost ucis, chipurile ar fi fost adus înapoi la viaţă de şarpele Aessulapius. La fiecare Crăciun o mulţime de oameni fac rost de un brad şi îl vor împodobi cu sclipici, lumini şi beteală, nerealizând că ei de fapt urmează tradiţia păgână în onoarea unor dumnezei falşi.

Fără îndoială că există mulţi creştini sinceri, care cred că Îl onorează pe Hristos având pom de Crăciun, pe când în realitate Îl dezonorează pe El, implicându-se într-o sărbătoare păgână pe care Dumnezeu o urăşte.

În vreme ce citeşti aceste rânduri poate vei spune, „Am pomul meu de Crăciun dar eu nu mă închin lui, aşa că, în consecinţă, nu văd nimic rău în a-l avea.” Lasă-mă să-ţi amintesc că oricum nu tu determini ce este corect şi ce e greşit. Dumnezeu este cel ce hotărăşte ce e corect, şi ce e greşit. Dacă pomul de Crăciun nu este un idol pentru tine, de ce te împotriveşti aşa când trebuie să renunţi la el? Ce faci tu acolo jos, în genunchi, când pui cadourile sub el?

Sărbătorirea zilelor, interzisă
În sfârşit, eu nu sărbătoresc Crăciunul pentrucă, în har, Cuvântul lui Dumnezeu mă mustră cu privire la celebrarea oricărui fel de zile de sărbătoare, şi chiar îmi interzice celebrarea ei, mai ales când scopul este acela de a obţine bunăvoinţa lui Dumnezeu.
Ascultaţi ce spune Pavel în Galateni: „Voi păziţi zile, luni, vremuri şi ani. Mă tem să nu mă fi ostenit degeaba pentru voi” (Galateni 4:10,11).
Galatenii respectau calendarul iudaic, cu sabaturile sale, sărbătorile sale şi vremurile sale. Aşa că, Pavel îşi exprimă teama şi chiar îi mustră pe cei ce susţineau că sunt creştini, însă continuau să încerce să obţină bunăvoinţa lui Dumnezeu prin respectarea unor ritualuri legaliste. Chiar şi oamenii nenăscuţi din nou pot ţine zile speciale şi ani. Mai mult decât atât, unii oameni dobândesc o satisfacţie deosebită când cred că pot face ceva, cu puterile lor proprii, pentru a câştiga bunăvoinţa lui Dumnezeu. Dar aceasta presupune că omul are tărie în el însuşi, şi, prin urmare, nu mai are nevoie de Mântuitorul în această privinţă.
Bunăvoinţa lui Dumnezeu nu se poate obţine făcând fapte bune, din fire şi cu putere omenească, ci se poate obţine pe baza lucrării răscumpărătoare a lui Hristos, făcută pentru omul păcătos şi firesc, Dumnezeu văzându-L pe om neprihănit din prisma a ceea ce a făcut Hristos, şi mai mult, văzându-L pe omul neprihănit în Hristos. Dar, făcând ceea ce îi cere Dumnezeu, adică fapte bune, ca roadă a Duhului care locuieşte şi lucrează în el, şi făcute cu puterea Duhului, Dumnezeu poate fi mulţumit de un astfel de om.
Dacă Pavel a putut să le scrie în această manieră galatenilor, ce le-ar scrie el atunci celor care îşi spun creştini în vremea noastră, şi care caută să obţină sfinţenia prin respectarea Legii? Oare nu ar osândi el tradiţiile introduse în cadrul creştinismului prin filiera iudaismului - o preoţie ordinată de om, o hirotonire făcută de oameni, păzirea Sabatului, a locurilor sfinte, şi alte lucruri de genul acesta? Şi nu ar osândi el tradiţiile introduse în creştinism prin filiera păgânismului amestecat cu acesta – printre care, bineînţeles, sărbătorirea Crăciunului şi a altor sărbători de origine păgână?
Aş vrea să reaccentuez: eu nu ştiu nici un singur lucru legat de Crăciun care să fie biblic. Tu trebuie să mergi în afara Bibliei pentru a învăţa despre pomul de Crăciun, Moş Crăciun, coroniţe de Crăciun (cununa de Avent), vâscul, butucul de Crăciun şi toate celelalte lucruri care sunt în sărbătoarea Crăciunului. Haideţi să fim cinstiţi înaintea lui Dumnezeu, şi să admitem că aceasta este o sărbătoare păgână şi o înşelătorie a diavolului.

Oricine care gândeşte cât de puţin ar trebui să fie capabil să vadă căci Crăciunul nu este bun decât pentru un lucru – să aducă bani magazinelor şi oamenilor de afaceri. Crăciunul nu este în Biblie. Sărbătorirea zilelor este un semn de slăbiciune, de pruncie şi lipsă de creştere spirituală. Pentru membrii trupului lui Hristos nu există zile sfinte şi speciale. Domnul vrea ca noi să Îl slujim pe El în toate cele 365 de zile ale anului.

Noi nu ne închinăm unui Hristos mort, şi nici unui copil nejutorat culcat într-o iesle, ci noi ne închinăm Hristosului real, viu care trăieşte pe tot parcursul anului.

Câteodată unii oameni bine intenţionaţi, vor face următoarea afirmaţie: „Haideţi să-L aducem pe Hristos înapoi în Crăciun!” Asta sună foarte bine la suprafaţă – dar, dragii mei, cum putem noi să-L aducem înapoi pe Hristos în ceva în care El nu a fost niciodată ?

Charles Haddon Spurgeon, faimosul predicator englez al secolului XIX, spunea: „Noi nu avem superstiţii cu privire la timpuri şi vremuri. Bineînţeles noi nu credem în actuala sărbătoare bisericescească numit Crăciun… noi nu găsim nici un cuvânt scriptural pentru sărbătorirea vreunei zile, ca zi de naştere a Mântuitorului; aşa că în consecinţă, această sărbătoare este o superstiţie, pentrucă nu are autoritate divină… probabil, că „zilele sfinte” au fost aranjate astfel încât să se potrivească cu sărbătorile păgâne… ce absurd, să gândeşti că am putea să celebrăm în spiritul lumii, împreună cu clovnul Jack Frost (Clovnul sărbătorii, al sezonului in context britanic) un Moş Crăciun înşelător şi lumesc, împreună cu un program de adevăr sacru amestecat cu distracţie, înşelătorie şi ficţiune.” (Citat din „Metropolitan Pulpit Series”, Pilgrim Publication: Pasadena, Texas, 1871, p.1026).

În timp ce lumea sărbătoreşte Crăciunul, cu schimbul lui de cadouri şi petreceri sălbatice, care ar trebui să fie atitudinea noastră? Cuvântul lui Dumnezeu ne spune limpede că noi nu ar trebui să avem nimic de-a face cu această sărbătoare păgână. Să nu asociem naşterea sfântului Fiu al Lui Dumnezeu cu tradiţiile păgâne ale oamenilor. Să ascultăm cu băgare de seamă porunca lui Dumnezeu „…despărţiţi-vă de ei, zice Domnul…” (2 Cor. 6:17).



În concluzie, nu ar trebui să vorbim despre Întruparea Fiului lui Dumnezeu în Persoana Domnului Isus Christos (respectiv Naşterea lui Isus Christos) numai de Sărbătoarea totuşi nebiblică a Naşterii Domnului (ca să nu folosesc păgânul cuvânt “Crăciun”), ci ori de câte ori vorbim despre modul cum s-a realizat lucrarea de răscumpărare a Domnului Isus Christos şi jerfa Sa de ispăşire, tot de atâtea ori putem aminti că acestea au devenit realizabile prin Întruparea veşnicului Fiu al lui Dumnezeu în Persoana Domnului Isus Christos!

Având în gând aceste lucruri, să ne cercetăm cu atenţie motivaţiile pentru care facem orice lucru şi faptele pe care le facem! Şi aşa să sărbătorim, dar sărbătorindu-L pe Cel ce a venit în lumea noastră să ne rezolve problema păcatului şi să ne aducă înapoi la Dumnezeu, nu sărbătorind sărbătoarea sau vreo "creaţie" omenească de inspiraţie drăcească!

 


Prelucrare după Charles Halff, cu intervenţii/adnotări personale

11 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere


  2. daca coroboram cele de mai sus cu o declaratie a fostului Papa, lucrurile devin parca si mai clare….

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/papa-benedict-al-xvi-lea-iisus-data-nasterii-betleem-biserica-adevarul-1012321.html


    RăspundețiȘtergere
  3. fii atent la concluzii... si fii atent la cine te concentrezi... la sarbatoare sau la Sarbatorit? si cum sarbatoresti? curat sau spurcat cu toate paganismele?
    oricum... ori crezi ca D-zeu e Suveranul istoriei si e in control, ori nu crezi!... eu inca nu stiu de ce a permis ca aceste paganisme sa patrunda in crestinism, dar mi se cere sa nu ma spurc cu ele....

    RăspundețiȘtergere
  4. nu am vrut sa dau gata pe nimeni... caci si eu am fost dat gata cand am auzit aceste lucruri... dar le cred... ptr ca sunt documentate pe Biblie! daca tu nu crezi, e problema ta...daca crezi, atunci corecteaza-ti viata pe baza lor, daca trebuie corectat ceva! caci D-zeu ne cere curatie, nu imbibare cu paganisme...

    RăspundețiȘtergere
  5. exista un principiu: “forta argumentului”… ptr data de 25 decembrie, unul dintre putinele argumente este acela ca Parintii Bisericii au hotarat, la un moment dat, sa introduca o sarbatoare crestina in locul unei sarbatori pagane… numai ca aceasta sarbatoare crestina nu este mentionata in Biblie (deci nu e biblica), iar nasterea Domnului nu a devenit sarbatoare mentionata in Biblie, spre deosebire de Paste, Cincizecime, si celelelat Sarbatori biblice, si nici sarbatorita de primii crestini (nu se specifica nicaieri ca au facut-o, spre deosebire de Paste sau late Sarbatori!)… mai mult decat atat, toate simbolurile din paganism au fost aduse in crestinism, si li s-au dat conotatii crestine.. insa daca la origini ai aluat (care simbolizeaza pacatul), ce spune Biblia? 1 Corinteni 5:6 “Nu vă lăudaţi bine. Nu ştiţi că puţin aluat dospeşte toată plămădeala?”; 1 Corinteni 5:7 “Măturaţi aluatul cel vechi, ca să fiţi o plămădeală nouă, cum şi sunteţi, fără aluat; căci Hristos, Paştile nostru, a fost jertfit” [Culmea! Hristos este numit Pastele nostru, dar niciodata Craciunul nostru!]; 1 Corinteni 5:8 “Să prăznuim, dar, praznicul nu cu un aluat vechi, nici cu un aluat de răutate şi viclenie, ci cu azimele curăţiei şi adevărului”- ni se vorbeste de aluat vechi, ce tine de datini si forme, si de aluat, ce tine de atitudine, si ni se vorbeste de azimile (deci fara aluat dospit) curatiei… mmmmm! oare ce-o fi insemannd?
    REVENIND… si acum, exista argumente contra datei de 25 decembrie: argumentul calendarului ebraic si a anotimpurilor ebraice - unde intra si problema cu pastorii din camp -, a sarbatorilor ebraice corelate cu implinirea in Hristos (Cuvantul a cortuluit printer noi – trimitere la Sarbatoarea Corturilor!), a cetei preotesti lui Zaharia si slujirea la templu - punct de pornire ptr o cronologie -, a cronologiei istorice a Bisericii si datelor ei, a marturiilor unor oameni pe care nu ii poti numi asa-zisi crestini (ex. Spurgeon!), si, si mai mult, ce am mentionat mai sus: adica nementionarea Sarbatorii in Biblie, lipsa de dovezi ca ucenici ar fi sarbatorit Nasterea (daca ar fi asa, trebuia sa se scrie DE CATRE UCENICI, evanghelisti sau apostoli acest lucru!)… ca s-au gasit 2-3 persoane, gen Clement din Alexandria si Hippolytus din Roma sa scrie cate ceva ce au crezut ei [Clement din Alexandria si Hippolytus din Roma mentioneaza nasterea Domnului Isus pe 25 Decembrie] si poate era caz izolat, dar nu general, mie nu imi spune prea multe, biblica nu o face oricum..dimpotriva acesti doi au furnizat material de lucru ptr cei ce aveau sa introduca aceasta sarbatoare cateva secole mai tarziu, zicand printre altele: “Isus este Soarele nostru” (Sf. Ciprian a fost unul dintre cei ce au afirmat asta! Pe la mijlocul secolului al III-lea, Sfântul Ciprian de Cartaginal, clama extaziat: Oh, ce magică lucrare a Providenţei că ziua în care Soarele s-a născut … Hristos şi el se naşte)…

    plus ca, daca si necrestinii (si multi dintre ei si ortodocsi cu numele) sustin ca Sarbatoarea Craciunului e sarbatoare de origine pagana, si nu biblica, iti dai seama ce patetici sunt crestinii care nu tin seama de argumentele pro si contra…:)))
    CONCLUZIE…. ignora aceste argumente, dar imi vei arata ca nu ai sa ai prea multe argumente…

    eu unul, repet, nu pot sa nu tin cont de ele… si de multe altele, ce tin de sfintenia lui Dumnezeu si neasocierea Lui cu paganismul…. iar ca primi pasi de facut: curatirea de toate paganismele (asta daca vrem sa fim cu adevarat biblici si crestini, nu numai cu numele si sa devenim deci “asa-zisi”!) si concentrarea pe SARBATORIT (ceea ce, in zilele noastre, se dovedeste a nu fi, caci lumea se concentreaza pe Mos Craciun, pe brad, pe cadouri, mentionandu-L sporadic pe “bunul Dumnezeu”, si din ce in ce mai rar pe Isus, adevaratul Sarbatorit!)

    CAM ASTA E REALITATEA! si nimeni nu imi poate cere sa ma trezesc la o realitate mai buna! Asa ca intorc acest sfat, care e mai valabil cei ce lovesc in FORTA ARGUMENTELOR!

    RăspundețiȘtergere
  6. si mai e ceva… daca parasesti credinta in Domnul din cauza unei sarbatori controversate, arata in cine te-ai increzut de fapt si ce e mai important ptr tine… controverse si neraspunsuri la intrebari vor fi intotdeauna, dar doar ptr ca nu ai raspunsuri sau iti este argumentata nebiblicitatea unui lucru sau a uneo sarbatori in acest caz, daca din aceste cauze pleci de la credinta, mie si celorlalti ne arati in cine ai crezut de fapt si ce e mai important ptr tine..ptr ca Domnul ne cheama la El, si ptr aceasta trebuie sa murim fata de firea si placerile noastre DACA TREBUIE!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Conteaza ca Sarbatoare sa Il aiba pe Hristos in centrul ei si El sa fie cinstit! Si daca ceea ce faci indreapta atentia spre Hristos si Il cinsteste si Il slaveste, atunci fa!

    RăspundețiȘtergere
  8. daca nu e pomenita sarbatorirea nasterii in Biblie, sarbatorirea ei este nebiblica, ptr ca nu are suport.. nu spun neaparat ca e rea, dar nu are suport biblic... deci sa nu mai spunem ca facem ceva biblic... macar atat..... dar esenta Nasterii lui Isus, e biblica, insa valabila ptr orice perioada a anului, nu numai ptr o zi! Daca nu ai brad, nu te poti inchina la el nici subtil si nici nu te faci partas sau complice cu cei ce au, caci e simbol pagan... daca nu crezi in Mos si nu iti aburesti copiii cu Mosul, iar e ok!

    RăspundețiȘtergere
  9. aici nu e vb de judecata...ci de NEADUCEREA DE FOC STRAIN pe altarul inchinarii inaintea lui Dumnezeu, zicand cu tupeu ca ptr El faci ce faci... plus ca El nu Isi imparte slava cu nimeni , iar in sfintenia Lui Se disociaza total de necuratie (paganisme)...problema e la noi...iar judecata o va face El.... insa sa nu fim atat de obraznici sa sustinem ca nici avertizari nu avem voie sa dam sau sa primim!

    RăspundețiȘtergere
  10. e importanta data atat de mult, incat te face sa-ti desclestezi dintii de pe sarbatoarea care nu are temei biblic in privinta datei si sa te concentrezi pe Sarbatorit, dar nu numai sarbatorindu-L in aceste zile, ci in fiecare zi a anului si legand venirea Lui in lume de moartea si invierea Lui!

    RăspundețiȘtergere